19 Ekim 2012 Cuma

Comfort Food


Amerikan yapımı filmlerde ya da dizilerde sıkça duyuyorum bu “comfort food” deyişini. (Ne zaman yemek olarak "Mac & Cheese" dense biri comfort food diyor sanki) Artık beynime öyle bir yerleşmiş ki düşünürken ben de sık sık kullanmaya başladım. Ama ben sadece yemek için kullanmıyorum. “Comfort book”, “comfort movie”, “comfort dizi”... (evet “comfort tv series” değil çünkü söyleyince insana yanlış geliyor; tarzanca olan “comfort dizi” çok mu iyi, hayır ama olsun.) Bu gün öylesine düşünürken kendimi “comfort food” ve ondan türettiğim deyişlerin bendeki karşılığını listelerken buldum.

Comfort Food: Mercimek Çorbası
Çok mu kıro oldu bilmiyorum ama ne zaman boğazım ağrısa hasta olsam annem bana mercimek çorbası yapardı. Bir süre sonra o yapmasa bile aramaya başladım.

Comfort Book: Hobbit / Harry Potter ve Felsefe Taşı
Bunun hakkında çok düşündüm. Sevdiğim o kadar çok kitap var ki. Aslında Harry Potter serisinin bütün kitapları mı desem diye düşündüm ama seri ilerledikçe sorunlar büyüyor ölümler artıyor. Kitaplar hala güzel ama “comfort book” olmaktan çıkıyor sanki.

Comfort Dizi: Gilmore Girls
Lorelai, Rory, Luke hatta tüm Stars Hollow beni iyi hissettirmeyi hep başarıyor.

Comfort Movie: 10 Things I Hate About You / Pride & Prejudice
Pride & Prejudice'ı kaç defa izledim ben bile bilmiyorum. Bazen sadece bir kısmını izleyip kapatıyorum. 10 Things I Hate About You o kadar çok izledim diyemem ama izlerken de bittiğinde de iyi hissediyorum kendimi.

Comfort Snack: 1 Bardak Kahve yanına da negro bisküvi yada bir dilim banana bread

(Banana bread demişken, tariflerimi de yaparken fotoğraflayıp bloga koysam mı diyorum. Ama kek yaparken elimdekileri bırakıp fotoğraf çeker miyim yoksa boşver deyip geçer miyim onu bilemiyorum işte.)

Bu arada yazdıklarımı okurken nasıl şeyler düşünmeye zaman harcıyorum diye kendime şaştım. Hatta kendimden biraz soğudum sanki :S

1 yorum:

  1. Yap, resimle detayla anlat hepsini, bende burada kopya çekeyim. Elinde makineyle çekmene gerek yok, başlamadan malzemelerin resmini çekersin hatta senin çekmene bile gerek yok nerede gördüm hatırlamıyorumda böyle tüm malzemeleri kolaj yapıp resimle koymuştu bir sitede, bide son halini çektin mi tamamdır :)

    YanıtlaSil