26 Ekim 2012 Cuma

Banana Bread


Tarifi defalarca vereceğim diye söz verip sonra unuttuktan sonra, sonunda blog da paylaşıyorum. Bu sayede isteyen herkese tarifi vermiş sayılırım herhalde :D

1 kap şeker
113 gram (1/2 kalıp) katı yağ
2 büyük yumurta
3 muz
3 yemek kaşığı süt
1 (ya da 2) çay kaşığı tarçın
2 kap un
1 çay kaşığı karbonat
1 kabartma tozu (orjinal tarifte bir çay kaşığı)
1 çay kaşığı tuz


Adım adım Banana Bread;

1)      Fırını 175 C dereceye ayarla ısınsın.
2)      Küçük bir kapta muzları ez, süt ve tarçını ekle. Mama kıvamında birşey olsun.
3)      Diğer bir kapta un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu karıştır.
4)      Katı yağı erit. Ama öyle direk ateşe koyarak değil de, kaynayan suyun üstüne başka bir kap ile koyarak erit.
5)      Şeker ile yağı karıştır. Sonra birinci yumurtayı üzerine ekle, çırp. İkinci yumurtayı ekle, yine çırp.
6)      Muzlu karşımı çırptığın karışıma ekleyip çırpmaya devam et.
7)      Son olarak da unlu karışımını çırptığın karışıma ekle, iyice karıştır.
8)      Fırın kabını yağla. Ben erittiğim yağdan azıcık ayırıp onunla yağlıyorum.
9)      Karışımı fırın kabına koy. Fırına at. 55 – 65 dakika arası pişir.
10)   Kalıptan çıkarmadan önce 15 dakika bekle. Soğumadan kesme çünkü dağılabilir.





Ben Banana Bread ile Avustralya da tanıştım. O zaman o kadar alışmışım ki Türkiye'ye dönünce çok arar oldum. Bende internette tariflere bakıp denemeye başladım. Bu tarif benim en sevdiğim oldu. Dikdörtgen kap ta yapılan bu kek öyle diğer kekler gibi ince ince kesilmiyor. 1,5 neredeyse 2 cm kalınlığında kesiliyor. Orada bazen üzerine bir parça tereyağ sürüp tost makinesinde ısıtıyorlar. Ama ben tereyağ falan sevmediğimden o kısmı es geçiyorum. Bir de bana göre kahve ile süper oluyor. :)

Not: Tarifte kap kap diyorum bahsettiğim kap resimde şekeri içeren kap. Kabım olmadığında su bardağı  (küçük su bardaklarından değil ama) kullandım sorun olmadı.

Not: Bu tarifte muzların iyice olup yumuşamış olması gerekiyor. Eğer elinizdeki muzlar daha o kıvamda değilse biraz daha şeker ekleyebilirsiniz tarife. (Çeyrek kap kadar)

Not: Bence bir kaşık kadar kakao eklense de güzel olabilir. Tabi kakao eklenince çeyrek kap kadar şeker de eklenebilir. Ama ben daha denemedim. Siz denerseniz sonucu bildirin merak ediyorum.

9 yorum:

  1. Bayram dönüşü kesin deniyorum, sonucu bildiririm. Hani şu dilim dilim her tarafını pişirdiğin çikolatalı, fındıklı kurabiyeler var ya, onun tarifini de bekliyorum heyecanla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam en yakın zamanda biscotti yapıyorum o zaman :)

      Sil
  2. Tam zamanında oldu, haftasonu algoritma analizi partisi vereceğiz evde, lane yemek yapacaktı sen ne yapacan deyince tarif varya bende banana bread diye yapıştırıverdim :) Biscoti'den burada satıyorlar, siz biscoti diyince aklıma geldi, alıp onuda ben yaptım diye yuttursam mı ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. algoritma analizi kısmını yok sayıp direk parti olarak alıyorum onu :))

      Sil
  3. ben denedimdi böyle bu tariften,ufak tefek farklılıkları vardı sanırsam ama ben tabi yaparken biraz acele falan yapmıştım,her şey birbirine girmişti.pişerken de fırının kapağını açınca bir sefer falan sonuç pek kötü olmuştu,yiyememiştim.böyle kabarıp çökmüştü,bir santimlik birşey olup çıkmıştı.içi sert falandı o derece.üstüne bu hazır çikolata sosları var ya onlardan döküp kurtarmaya çalıştımdı ama öyle bile yenmemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü keki yaparken ona dikkat etmek gerekiyor yeterince pişmeden fırın kapağını açarsan çöküyor ama o kadar yenmeyecek gibi de olmaması lazım. Başka bir terslik de olmuş olabilir belkim

      Sil
    2. malzemeleri karıştırma sırası ve ne kadar süre ne şekilde karıştırdığın fark ediyor sanırım.ben biraz özensiz yapıyorum da o işi,çoğu malzemeyi de gözlerimi kapayarak karıştırıyorum:) bakalım annemlere muz aldırdım yeni,gene bir deneyeceğiz.

      Sil
    3. demek ki bu hafta herkes banana bread yapıyor,her yapan bloguna resmini koysun breadleri yarıştıralım :)

      Sil
  4. Ben daha yeni kurabiye yaptımdı bi tepsi, üstüne de bunu yaparsam Murat bayram eder ama ayrıcana da çok kalorili olur kurabiyeler bitsin hemen deneyeceğim, ama önce böyle dikdörtgen kek kalıbı almak lazım :)

    YanıtlaSil